smrad z chemek
Marty
Dobrý den, po petiletem užívání pervitinu, pouze nosem, párkrát z plechu. Mé tělo se při pocení projevuje nepříjemným smradem, který je pro mě i okolí nepříjemný až stiplavy. I když jsem v klidu, jde ze mě puch, který ostatní intenzivně vnímají. Co to způsobuje? Jak mám tělo detoxikovat od chemek? Chodím do práce a tam to vadí asi nejvíc. Nebo mám zhnile nosní dutiny? Dám si čáru a do půl hodiny je kolem smrad, vykoupu se, navonim se a stejně to nepomůže. V okolí jsou uživatelé, kteří mají větší spotřebu než já, ale nic takového u nich není. Prosím o radu, jak se toho zbavit a detoxikovat,už jsem z toho s nervama v...

Odpověděl: Amrit Sen
Marty, zdravím Vás,
díky za důvěru. Chápu Vaše znepokojení a obavy. Co se Vám konkrétně děje, nedokážeme my, ani nikdo jiný takto na dálku určit. To může nejlépe lékař, který je seznámen se všemi okolnostmi, které by mohly s potížemi souviset.
Nejste jediný, občas se s lidmi, kteří užívají pervitin a mají obdobné potíže, setkáváme. U některých příčina souvisí se zdravotním stavem, který nepříznivě ovlivňuje právě užívání pervitinu, u jiných jsou zásadní příčinou psychické poruchy, nebo rozvinutí psychického onemocnění, ovlivněné tímtéž, dalším se děje obojí...
Máte několik voleb, tou první vzít potíže, jako signál, jasnou zprávu Vašeho organizmu, těla a psychiky, že už má užívání drog dost a zapracovat na tom, jak se z užívání vyvázat a uzdravit se.
Další možností je vyhledat lékařskou pomoc a s lékařem o potížích otevřeně promluvit.
Pokud by se Vám k lékaři z důvodu ostychu, či obav nechtělo, můžete zajít do kteréhokoli kontaktního centra, například do brněnského Káčka a tam se bez obav poradit s někým ze zdravotníků.
Na závěr poslední doporučení, zkombinovat všechna doporučení, nepředpokládám, že po 5 letech užívání pervitinu bude stačit sí říci "dost" a bude. Mám na mysli zajít k lékaři i do některého zařízení, které poskytuje bezplatnou podporu a pomoc lidem, kteří se rozhodli, nebo se zkouší dostat z užívání drog a uzdravit se ze závislosti.
Kontakty:
Kontaktní centrum Podané ruce v Brně
U Červeného mlýna 1
612 00 Brno
Telefon: +420 543 249 343
Mobil: +420 775 889 919 (objednání na individuální konzultace)
E-mail: kcentrum.br@podaneruce.cz
Web: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/kontaktni-centrum-v-brne/
https://podaneruce.cz/centra-sluzby/kontaktni-centrum-v-brne/#kontakty
Poradenské centrum Podané ruce v Brně
Hilleho 1842/5
602 00 Brno
Telefony:
+420 773 770 885
+420 775 856 535
E-mail: poradenskecentrum@podaneruce.cz
Web: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/poradenske-centrum-v-brne/
Psychiatrická AT ordinace Podané ruce v Brně
Kopečná 44
602 00 Brno-střed
Telefon: +420 541 226 070
Mobil: + 420 777 916 263
E-mail: psychiatricka.ambulance@podaneruce.cz
Web: https://podaneruce.cz/centra-sluzby/psychiatricka-at-ordinace-brno/
Kontakty na další zařízení a bezplatné služby v Brně z Mapy pomoci:
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=2&st=&r=4&d=&c=#result
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=3&st=&r=4&d=65&c=7#result
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=14&st=&r=4&d=65&c=7#result
https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/?t=6&st=&r=4&d=65&c=7#result
Užitečné odkazy:
http://www.drogovaporadna.cz/o-drogach-obecne.html
http://www.drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci.html
http://www.drogovaporadna.cz/drogy-a-nemoci/psychicka-onemocneni-a-drogy.html
Z naší poradny:
http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/24970/smrduty-zapach.html
http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/7943/perrrrvitin.html
Přeji Vám vše dobré, buďte na sebe opatrný.
Držím palce! Amrit Sen.