smrdutý zápach
Nini
Dobrý den,
chci se zeptat, jak se zbavit zápachu, který skoro pořád cítím?
Užívám pervitin, \"jen\" šňupu, beru rok s 3 měsíční pauzou.
Tento problém mě trápí, nyní už skoro užírá, déle než měsíc. ze začátku to bylo jen občas, postupem času to bylo častější a mnohem výraznější. Dnes se už pomalu nemůžu normálně nadechnout, cítím to z oblečení, které mi zasmrádne po minutě, co si jej obleču, jsem schopna si vyměnit spodní prádlo i několikrát během dne, ložní prádlo peru ob 2 dny, už když se po sprše utírám čistým ručníkem mám sto chutí si dát tu sprchu znovu, deodorant mi vydrží maximálně 2 dny a to nemluvím o drahých parfémech, které přeci musejí přebít vše. Známá, které jsem se svěřila si myslí, že je to jen paranoia, protože ze mě nic necítí. Avšak já mám pocit, jako by to všichni kolem mě cítili, ano i se o tom dokonce bavili, například lidi v práci, taxikář, když si k němu sednu do vozu, \"skoro\" spolubydlící, bydlím v penzionu, dívají se na mě s pohledem, \"Ona se snad necítí?\". Je mi hrozně trapně, snažím se o sebe dbát a to na docela dobré úrovni, moje hygiena je lepší než u mnoha lidí, kteří ani neberou, bohužel mi to stále tento problém neřeší. Možná jsem si odpověděla sama, může to být paranoia, lidi prostě \"koukaj\" a nic víc v tom nebude, nicméně já ten zápach cítím skoro pořád. Popsala bych to jako návaly, stále silnější a intenzivnější. Rozdíl vidím jen, když jsem vyspaná, to \"to\" cítím méně, po čáře se to stupňuje, čára za čárou zhoršuje a na dojezdu nevím, jestli dřív zvracet, či se ubrečet do spánkovýho kóma. Děkuji za odpověď, jestli bude možná.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Při užívání pervitinu, se uživatel může dostat, do stadia různých nepříjemných psychických stavů, které mohou vygradovat až v toxickou psychózu. Také nejsou neobvyklé halucinogenní prožitky, to znamená, že dotyčná osoba buďto vidí, slyší nebo i cítí, to co v reálu nikdo další nevidí, neslyší, necítí... Obávám se, že toto se přihodilo právě Vám. Těžko samozřejmě stav objektivně zhodnotit tímto způsobem po internetu a bez osobního kontaktu, který je nezbytný. Dle informace od Vás, pokud je organismus odpočatý (spánek-není prožitek tak intenzivní), bych předpokládala, že s délkou a intenzitou konzumace pervitinu se Váš subjektivní prožitek mnohonásobně umocňuje (což se na pervitinu a při nástupu toxické psychózy stává). To, co je možná cítit trochu (možná vůbec), Vy vnímáte velmi...Prožitky mohou být tak intenzivní a věrohodné, že stěží pak dotyčná osoba rozezná co je realita a co blud.
Myslím, že byste si měla rozhodně někam zajít. Nejen s tím co Vy prožíváte, ale i s ohledem na skrytou poznámku, kde uvádíte zdravotní komplikace. Čím déle a více budete pervitin konzumovat, tím nepříjemnější tyto stavy budou.
Napište mi, jaká větší města máte v dobré dostupnosti, vyhledám a doporučím Vám vhodné zařízení, kam byste se mohla obrátit.
Mějte se hezky a určitě se ozvěte.
S pozdravem Markéta K.