erekce
kurt
Zdravim mam problem zeru uz pul roku extaze skoro kazdy vikend nasel jsem si partnerku a mam problem s erekci myslite ze to je stoho ??

Odpověděl: Amrit Sen
Kurte, zdravím Vás.
Děkuji za důvěru a dotaz. Chápu Vaše znepokojení, je velmi těžké takto na dálku s minimem informací definovat zdroj Vašich potíží. Problémy s erekcí mohou, ale také nemusí užíváním Extáze souviset. Nepíšete, jestli máte potíže pouze při užití drogy, jestli Vás provází i za střízliva, případně jaký byl Váš sexuální život ještě před tím, než jste začal drogy užívat. Pravdou je, že někoho může MDMA sexuálně stimulovat a podobně jako jiné psychostimulanty mu oddálit dobu vyvrcholení, na jiného ale působí například právě absencí erekce. Dlouhodobé užívání podobných drog může sexuální život úplně rozhodit. Těm, kteří je používají kvůli zintenzivnění prožitků mohou "obrousit" jejich citové prožívání, takže se z nich stanou "stroje", které ztratí city, náklonost, blízkost, prostě přijdou o schopnost milovat, tedy i milovat se, z jiných mohou drogy udělat impotenty.
Základem pro dobře fungující sexuální život, tím spíš pro ty, kteří mají s pohlavním životem nějakou potíž, je dlouhodobý vztah se stálou partnerkou, naplněný láskou, vstřícností, důvěrou a pochopením.
Zkuste to co nejdelší dobu bez drog, s jednou partnerkou. S velkou pravděpodobností by se pak postupem času mohly dát věci samy dopořádku. Pokud by se ani po delší době situace nezlepšila, doporučil bych Vám navštívit odborníka a poradit se s ním. Vaše potíže mohou mít fyzickou příčinu, jíž by bylo potřeba léčit. Pokud by Vaše potíže neměly ryze fyzickou příčinu, další variantou je navštívit sexuologa. Pokud se ale užívání drog nechcete vzdát, nebo je nedokážete na delší čas vysadit, bude lepší kontaktovat jinou odbornou pomoc, nejlépe psychiatra - adiktologa, který Vám bude schopen pomoci s Vašemi potížemi současně se skutečností, že drogy užíváte.
Ze stati MUDr. Petra Kováře: " Vliv některých drog a běžných léků na sexuální chování a jednání":
MDMA (3,4-metylendioxy-N-metylmetamfetamin) známá spíš pod termínem „ecstasy" Její slangové označení "hug drug", „droga objímání" nebo také „taneční droga" napovídá, že užití navozuje pocity empatie, lásky, komunikativnosti a potřeby dotýkat se druhého. Dotyk a osobní kontakt (sexuální i jiný) je díky emocionální blízkosti subjektů vnímán velice příjemně. MDMA však nefunguje jako afrodiziakum. U mužů může dokonce snižovat schopnost erekce a oddaluje ejakulaci. Pro efekt MDMA je charakteristická určitá plochost a mírnost intoxikace, halucinace jsou méně pravděpodobné, dostavuje se jen mírně zostřené vnímání a celková psychická a fyzická stimulace. U disponovaných jedinců existuje možnost provokace psychózy, případně mírnějších, pre-psychotických obtíží.
Článek Mgr. Jany Justinové "Vliv drog na sexualitu":
http://www.portal.cz/casopisy/pd/ukazky/vliv-drog-na-sexualitu/28111/
Odpověď kolegyně Jany Marečkové na podobný dotaz, týkající se sice pervitinu. I ten ale patří, stejně jako MDMA mezi psychostimulační drogy: http://www.drogovaporadna.cz/dotazy/24437/erekce-po-piku.html
Doufám, že Vám byla naše odpověď užitečná, přeji hodně štěstí, kdykoli se ozvěte,
Amrit Sen.