....
Chtela jsem se zeptat mam kamaradku(16) ,ktera bere drogy nitrozilne,kdyz sem se sni o tom bavila rikala mi ze si picha asi tak 3krat za 6 hodin nutim ji aby prestala zkousela jsem ji to vzit ale mela hrozny stavy jako histerii,deprese,plac,chut nezit atd.proto se chci zeptat jestli z moji pomoci ma sanci se z toho dostat nebo jestli potrebuje pomoc odbornika Dekuju za odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že je na místě, abyste měla o kamarádku obavy a taky si myslím, že by potřebovala spíš odbornou pomoc. Bohužel je to tak, že pokud ona sama s tím nebude chtít něco dělat, tak s tím moc nezmůžete. Jak jste sama viděla, to, že jí drogu seberete nebo ji přesvědčujete k tomu, aby pervitin nebrala, nepomáhá. Nemáte moc možností, jak jí pomoci - jste její kamarádka a v těhle případech většinou snaha o pomoc selhává. A taky se dost často stává, že ten, kdo chce pomoci druhému, který bere drogy, sám nakonec drogy vyzkouší a rozjede se v nich. Není to tak neobvyklé, jak by to mohlo vypadat - kamarádi často přesvědčují, aby si dotyčný vzal s nimi, s tím, že je to naposled nebo proto, aby pochopil, jak jim je... Člověk, který bere drogy sklouzává do manipulací, nechová se tak, jak byste čekala a je dost složité někomu takovému pomáhat, pokud nemáte potřebné znalosti a zkušenosti. Můžete zkusit nabídnout kamarádce kontakt na naší poradnu nebo Vám mohu doporučit kontakty, kam je možné se obrátit osobně, když mi napíšete, odkud jste. Zatím držím palce Vám i kamarádce.