923904
Karel
kolika lidem z kolika se to stalo? jak casto davali? atd..? jsem asi vul, ale na tu jehlu prejdu.. takze bych byl opravdu moc rad, kdybyste poradil. preci jen, at rizika jsou co nejmensi, kdyz uz maji byt.

Odpověděl: Jakub Minařík
Takže, alfou a omegou injekční aplikace sterilita. Normálně se roztoky pro injekce velmi přísně kontrolují, což u pika samozřejmě nejde. S tím souvisí i odpověď na váš dotaz - k infekci může dojít i po jednorázovém užití. Převaření nepomůže, v medicíně se sterilizuje ve 180°C za tlaku několika atmosfér docela dlouhou dobu. No, takže potřebujete: - sterilní aqua pro injectione - sterilní injekční set - dezinfekci - tampóny, ev. náplast - no a optimálně alespoň základní znalosti o cévním systému Aplikovat je možné jen do žil, tedy nízkotlakého systému. Aplikace do tepen je velmi riziková, poranění větší tepny může zkončit jejím roztržením a vykrvácením. A nebo její uzavřením, odúmrtí postižené končetiny a její amputací. Tepny jsou ty cévy, na kterých hmatáte puls. Pokud někde hmatáte puls, nepíchejte tam. Pro aplikaci použijte žíly na ruce, ne na nohou - pokud byste si tam opatřil zánět, tak můžete zemřít na plicní embolii. Do rukou je to mnohem bezpečnější. Tak, jak na to: - drogu rozpustit ve sterilní vodě, přefiltrovat, natáhnout do stříkačky - na jehlu znova opatrně nasadit víčko, jehla se nesmí nikde dotknout! - vzít tampón a vydezinfikovat řádně místo kam chcete aplikovat - zaškrtit mezi místem aplikace a srdcem, napíchnot žílu po smeru toku krve - povolit škrtidlo a velmi pomalu aplikovat - vyndat jehlu a ihned stlačit tamponem - jehla, stříkačka, tampon, ... jsou jen k jednorázovému užití! No a když vám to oteče, nebo něco podobného, tak si zajděte na chirurgii, aby vám to ošetřili. A znova - myslím, že děláte hovadinu, ale je to vaše rozhodnutí.