piko a dieta
Avai
Brala som prilezitostne pervitin (snupala) asi tak pol roka. Som vsak tehotna- v druhom mesiaci a posledny krat som si dala asi pred mesiacom. Vtedy som este nevedela, ze som tehotna. Moj priatel, s ktorym dieta cakam to berie pravidelne asi 3 roky. Mohlo by to nejako poskodit dieta? Ak ano, ako? A tiez sa chcem spytat ci dietatu moze uskodit ked sa pohybujem v zafajcenom prostredi. Dakujem

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nedokážu plně posoudit, zda mohlo Vaše užití pervitinu na začátku těhotenství nějak ohrozit dítě. Pokud se jednalo o jedno užití za dobu těhotenství, tak mám za to, že by k poškození nemělo dojít, ale s jistotou by Vám to mohl potvrdit na základě vyšetření pouze Váš lékař. To, že se pohybujete v zakouřeném prostředí určitě není úplně v pořádku. Ale pokud sama nekouříte a nesedíte 24 hodin v místnosti, kde se neustále kouří, tak by to snad nemělo mít nějaký dramatický vliv. To, že pervitin pravidelně užívá Váš přítel, neovlivní vývoj plodu. Ovšem je otázkou, jak bude vypadat situace, až se dítě narodí a Vy budete hypoteticky vychovávat dítě s partnerem, který intenzivně užívá drogy. To bych považovala za daleko větší riziko - i když to přímo neohrožuje v tuto chvíli nenarozené dítě v kontextu zdravotního poškození. Zkuste uvážit, jak se zařídíte, aby dítě mělo vhodné prostředí pro zdravý vývoj - a to se s partnerem, který bere perník, asi zařizuje dost těžko. Nevím, kolik Vám je, jaké máte sociální a rodinné zázemí, ale pokud si chcete miminko ponechat, začala bych uvažovat o tom, jak budete žít po narození dítěte, dost rychle. Nevím, zda Váš přítel ví, že jste těhotná a jak na to reaguje a jestli chce situaci ohledně svého užívání drog nějak změnit... No a to, že byste po dobu těhotenství neměla pít alkohol, kouřit ani znovu pokoušet jakékoli drogy, asi nemusím zdůrazňovat. Kdyžtak napište, jak to s Vámi a přítelem vypadá. Zatím držím palce a přeji hodně štěstí.