stillnox
*****
Kamarad bere nekolik tablet stillnoxu denne.Jedna se o normalne pracujiciho (az mozna presprilis pracujiciho) cloveka.Svuj problem si uvedomuje,ale na leceni nechce.Odvolava se na svou (nejen pracovni) vytizenost a na dopad jaky by nastal po nekolika mesicnim leceni..Jak ho dostat do lecebny?Nebo existuje zpusob,jak se lecit mimo lecebnu?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o kamaráda obavy, protože to, co popisujete, vypadá poměrně závažně. Myslím, že by byla asi vhodnou variantou ústavní léčba, protože při množství léků, které užívá /jak píšete ve skryté poznámce/ si nedokážu představit detoxifikaci ambulantně. I když je možné, že by to pod odborným dohledem mohl zvládnout vysnižovat a postupně přejít k úplné abstinenci. Ambulantní léčba mimo léčebnu v zásadě možná je, jen si nejsem jistá, zda by byla v jeho případě reálná - ale to by bylo až na posouzení dotyčného lékaře z AT ambulance (psychiatrické ambulance zaměřené na problematiku závislostí). AT ambulance jsou v každém větším městě, takže by pro kamaráda měla být odborná pomoc dostupná. S tím zaměstnáním - víte, za takových podmínek to kamarád nevydrží dlouhodobě kvalitně zvládat a také utajit. Časem by o zaměstnání zřejmě přišel, pokud se svým problémem nezačne něco dělat. Když mi napíšete, odkud jste, resp. odkud je kamarád, mohla bych Vám doporučit nějaké vhodné kontakty, kam se obrátit. Zatím držím palce.