je alkoholik?druhý dotaz
nešťastná manželka
Dobrý večer,velice se omlouvám,psala jsem dotaz už 31.12.2005,ale nevím,jestli došel.Nejsem si jistá,zda manžel není alkoholik.Jeho otec pije denně doma,pivo,fernet,manželův bratr pije také,jejich strejda je zbaven svéprávnosi a je v psychatrické léčebně.Manžel pracuje na montážích,v turnusech,pije mírně?? od doby,co ho znám,t.j.od jeho 20 let,kdy jsme se vzali.Je mu 35 let.Denně tráví v hospodě hodinu a čtvrt až dvě hodiny,údajně si dá 1 pivo,domů si nosí denně džbán údajně se 3 až 4 pivy.Když jsem pohrozila léčebnou,řekl mi,že problém nemá.Když jsem pohrozila rozvodem,řekl,ať jdu!Nechci zbytečně panikařit,jsme spolu 15 let,to nejde jen tak zahodit.Máme desetiletou dceru.děkuji moc za odpověď,nashledanou.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Odpovídala jsem i na Váš předchozí dotaz. Myslím, že jeden problém je alkohol a druhý problém je Váš vztah s manželem, který podle popisu nepůsobí zrovna ideálně. Zjevně jsou oba problémy i dosti propojené. Jak již jsem psala v minulé odpovědi, myslím, že v tuto chvíli není ani tolik podstatné to, zda je manžel alkoholik či ne (i když z tohoto Vašeho dotazu se mi situace jeví taková, že manžel určitě problém s alkoholem má i s ohledem na to, že v příbuzenstvu se tento problém vyskytuje, těžko však přes internet posoudit, zda se již jedná o závislost). Podstatnější se mi zdá to, že přes Vaše hrozby není manžel schopen se situací nic dělat a že jste se se svými hrozbami dostala do pasti - protože pokud není možné splnit to, čím vyhrožujete (nedobrovolně manžela do léčby nedostanete a nepřipadá mi reálné, že byste se v tuto chvíli chtěla skutečně rozvést), tak manžel nemusí mít z ničeho obavy a může se chovat dál tak, jak se chová. Myslím, že by bylo docela fajn zajít se o té situaci někam osobně poradit, abyste si udělala jasno v tom, jak to je, co můžete dělat, co vlastně chcete a jak byste měla postupovat dál. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám nějakého kolegu doporučit. Zatím držím palce a určitě napište.