marihuana
peta
Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli může marihuana způsobovat jen při občasném kouření poruchy paměti?(špatné zapamatování si) a jestli je to dlouhodobějšího rázu dá se to nějak zlepšovat?(trénováním paměti?):) děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Poruchy paměti bývají při užívání marihuany popisovány často - i u občasného užívání mohou nastat, ale tam se spíše vážou k aktuální intoxikaci a době krátce po odeznění intoxikace. Při dlouhodobějším intenzivním užívání mohou být problémy s pamětí závažnější, ale jsou reverzbilní - odezní obvykle po nějaké době abstinence. Asi by se dal zkusit i nějaký trénink paměti, ale nejsem si jistá jeho efektem. Pokud člověk kouří marihuanu denně po delší dobu, obávám se, že mu pomůže pouze to, když trávu kouřit přestane nebo její užívání omezí. Když byste měla nějaké další dotazy, pište. P. S. Můžete si přečíst text o konopných drogách na této stránce nebo text Vliv konopí na zdraví na www.drogmem.cz pod kolonkou Memy. Najdete tam víc podrobností, včetně info ohledně toho vlivu na paměť.