nechce se léčit
kecousova
Můj syn je u vás známý pod značkou moxi a já už taky psala.Teď se k Vám opět vracím ,syn.který je asi 2 roky závislý na konopí a pervitinu se neléčí a navíc prohlašuje,že nenastoupí ani do práce.tím samozřejmě zvyšuje své dluhy a my se doma s manželem obáváme exekuce.Zkusili jsme syna odhlásit s trvaleho bydliště,ale neuspěli jsme,stím,že musíme přinest potvrzení,že syn bydlí jinde v podnájmu.Nakonec nám bylo doporučeno,abychom mu dali soudní výpověď,ale to se mi zdá dost tvrdý trest a tak se chci není ještě jiná cesta jak se chránit,před exekucí a ze syna neudělat bezdomovce?jinak syn je zatím pod úřadem práce asi půl roku... A taky už nám způsobil škody na majetku a to nepočítám šikanování z jeho strany díky změnám nálad!děkuji...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď. Konzultovala jsem Váš dotaz s kolegyní právničkou. Moc možností skutečně nemáte. Myslím, že soudní výpověď z bytu je jediná cesta - navíc by to mohlo syna přimět k tomu, aby uvažoval o léčbě - dosud ho k tomu nic nenutilo, bydlel doma, nepracoval, dělal dluhy, které nemohl zaplatit, mohl si doma dělat, co chtěl včetně toho, že Vám ubližuje a dělá škody na Vašem majetku. Když uvidí, že se snažíte tomu bránit, tak možná pochopí, jaká situace skutečně je. Není to skutečně o tom, že ze syna uděláte bezdomovce - jistě nepůjde na ulici, ale bude přebývat po známých, a dojde mu, že to není taková legrace a že léčba by byla na místě - to je jedna věc, a druhá věc je, že by bylo v tuhle chvíli docela vhodné, abyste chránila také sama sebe, není možné syna donekonečna chránit před odpovědností za to, co dělá. Pokud byste se o tom chtěla poradit s právníkem, můžete se obrátit na Právní poradnu A. N. O., na níž jsem Vám již v minulých odpovědích na Vaěe dotazy dávala kontakt (případně ho najdete v pravém sloupci na těchto stránkách). Držím palce a přeji hodně štěstí. Musíte myslet také na sebe. V takové situaci prostě musíte zvolit rázné řešení - jinak to bude pokračovat a budete z toho stále více nešťastná a synovi to nepomůže.