žloutenka
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda se mohu nakazit žloutenkou B, když jsem očkovaná. Přítel má žloutenku B. Mám kombinované očkování, ale je to 5 let zpátky. Jak dlouho je účinná vakcína. Děkuji...

Odpověděl: Jakub Minařík
Jednak - záleží na tom, jestli máte vytvořené protilátky - existují lidé, kteří protilátky vytvořené nemají, na očkování nereagují, Většinou je pak třeba se o očkování pokusit znova. Pokud protilátky vytvořené máte, tak jejich titr by se měl udržet určitě více než 5 let, spíše doživotně. Každopádně - vzhledem k situaci - bych testy na protilátky - zda jsou přítomny v titru, který poskytuje dostatečnou ochranu, doporučoval. No , pak existuje docela malá, ale přesto možná varianta, že přítel bude nakažen mutací viru, který nemá zrovínka ten kousek, proti kterému ty protilátky fungují. Pak je očkování na nic. No, v každém případě bych doporučil se dohodnout s lékařem, ke kterému přítel se žloutenkou chodí. Jistě vám nabídne vyšetření a vysvětlí vám co je třeba. Stačí? :-)