PERVITIN
Mare
35ti letá žena porodila po vánocích 2005 dítě, v době těhotenství údajně aplikovala pervitin 1x za měsíc. V současné době je dítě na JIP z důvodu abstinenčních příznaků, lékař matce zakázal dítě kojit. Matka dnes uvádí, že je schopna abstinovat a chce dítě převzít do své péče. Ráda bych se zeptala jak vysoká jsou rizika předat této ženě dítě do péče?

Odpověděl: Jakub Minařík
No, myslím, že bych doporučoval vyšetření odborníkem a zvážit léčbu. Existují i možnosti, kde se může matka léčit společně s dítětem. Léčba ovšem má význam spíše tam, kde je závislost. Už proto, že pokud si aplikovala s frekvencí, kterou udává, a látku kterou udává, pochybuji, že by došlo k nějakému odvykacímu stavu dítěte a velmi pochybuji, že by bylo jej třeba řešit na JIP. Tak mám taky otázky: - dělala se matce a nebo dítěti toxikologie? - jak si matka pervitin aplikovala? - jak vypadá odvykací stav dítěte, resp. jak jste přišli na to, že je způsoben pervitinem?