sli
Jedna holka mi vykladala o perniku no a ja jsem to chtěla ze zvědavosti zkusit.A tak jsem řekla kamošovi kterej taky bere a on mi to pichl jenže ta jehla byla několikrát použita a já mám strach jestli něco nemám.Sice jsem byla u doktora a musela jsem dat moč a on mi řekl že jsem zdravá.Takže nemusim mít strach že bych něco mohla mít?

Odpověděl: Jakub Minařík
No, z moči se zjistí lecos, ale pokud chcete vědět, zdali jste se nenakazila třeba žloutenkou, HIV, ... tak je třeba nabrat krev, lékař, který vás bude vyšetřovat musá vědět proč vás vyšetřuje (tedy že jste se dopustila rizikového chování v souvislosti s injekční aplikací drog a že tu jehlu měl před vámi blíže nespecifikovaný počet lidí). Taky je vyšetření dobré párkrát zopakovat - poprvé se dělá obyčejně po 2 měsících (inkubační doba HIV/AIDS), pak obyčejně po 1/2 roce (inkubační doba žloutenek typu B a C). No, pokud jste z Prahy, tak vám mohu ta vyšetření zařídit po dohodě s kolegou. :-) P.s. No, asi je zbytečné vám psát aby jste se zbytěčně neděsila, mohlo by vás uklidnit, že i kdyby měli všichni před vámi AIDS, žloutenku a TBC tak se taky nakazit vůbec nemusíte. A je to dokonce ta pravděpodobnější varianta. Tak napište.