stačí jen detox?
komisar
Zdvořile žádám o zodpovězení dotazu: Má dcera ,nar.1988,je pravděpodobně závislá na Pervitinu,který ,,šňupe".Pokud vím,2x si látku aplikovala i i.v. Nepravidelně jí kontroluji moč na tuto látku a téměř vždy je pozitivní,hodnoty 3000 - 13 000.S dcerou jsem měla velké problémy - útěky z domu,absence ve škole - ve 14 - 16 letech.Poslední dobou se TROCHU zklidnila,do školy zatím chodí,nekrade doma peníze,ale čas od času - 1x za 14 dní/3 týdny nepřijde na noc domů a potom má pozitivní moč a obličej samou vyrážku.I povahu má jinou - je mnohem více pasivní-asi ve všem,je nejchytřejší,urážlivá a musíme s ní doma ,,jako s malovaným vejcem".Chci to řešit,ale nemám odvahu. Stačil by pro ni pouze pobyt v nemocnici - detoxikace? Mnohokrát děkuji za Váš názor.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, detoxikace je k tomu, aby postižený překonal akutní obtíže s vysazením drogy před další léčbou. Vzhledem k tomu, že dcera zcela zjevně žádné akutní obtíže spojené s vysazením nemá (to soudím z toho, že bere jen 1x za 2 týdny), je detox, obvzláště pokud to není před nástupem na léčbu k ničemu. Nevím jak moc dcera bere a jestli se rozvinula závislost, či nikoli. Osobně bych doporučoval v první fázi spíše nějakou ambulantní terapii, kdyby se to nelepšilo, nebo horšilo a bylo zjevné, že se jedná o závislost - tak bych doporučil léčbu ústavní. Pokud tedy dcera se bude chtít léčit. Stačí to takhle?