RENDY
Zdrawím. Mám dost velký problém s přítelem. Je mu 23 a je zavislí,hodně toho vím o drogách i když sem nikdy nic nebrala(myslím jako tvrdý drogy) kouříme jointy a občas alkohol. Nemluví se mnou o tom,ale vím že bere perník a subotex, ne pravidelně, když je se mnou tak vydrží bejt čistej ,,a normální kluk,,..... Máme stejný kamarády a když sem o tom s nima mluwila a chtěla jsem poradit co mám dělat všichni mi říkali to samý,ať se na něj vykašlu že se nezmění že se budu jen trápit,wím že když má příležitost si něco dát tak neváha a je mu jedno že sme se domluvili že budem spolu(myslí si že to nevím). Napřed sem si to nechtěla připustit a víc sem si hlídala co dělá když sem v praci, a tím se potvrdilo to co mi říkají ostatní,lže,má strach že ho nechám,nikoho nemá,s rodinou se od ňákejch 16let nestýká,nemá kde bydlet a práce mu taky moc dlouho nevydrží. Nevim co mám dělat, když se na něj vykašlu nic se nezmění,bude na ulici a nebude mít žádnou motivaci nechat toho,bude to horší. Jsem na něj hodně zvyklá,když nejsem s ním tak pořád jen myslím na to jak se s ním rozejdu protože vim že je zas v praze a.... ale pak když příde nedokážu mu říct dneska tě nechám venku mrznout. Chci najít jiný řešení a pomoct mu .....aby byl ten normální kluk kterýho mám ráda,ale podle mě se léčit nepůjde.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, mám tak trochu pocit, že rozumově máte na tuhle otázku už dávno sama odpověď - všichni okolo Vám říkají, ať se s ním rozejdete, Vy sama nad tím přemýšlíte kdykoli jste sama, víte, že na léčení nepůjde. Bohužel Vás asi zklamu a nenapíšu, že je skvělý nápad ho zachraňovat proti jeho vůli a že se Vám to určitě podaří. Není to pravda. Jestli s Vámi přítel ani nemluví o své závislosti, neudělal ještě ani první krok k tomu, aby svůj problém s Vámi řešil. Od toho bodu je pak ještě velmi dlouhá cesta přes pokusy o abstinenci, případnou jednu nebo víc léčeb, k doléčování (protože ukončenou léčbou to rozhodně nekončí), možná nový relaps a nové užívání drog. Je to opravdu běh na dlouhou trať a je jen na Vás, jestli se na ní vydáte. Může to ale také skončit tak, že ne Vy vtáhnete jeho do života bez drog ale opačně, on Vás přitáhne k drogám. Nebyla byste první ani poslední takový "záchranář". Takže, když to shrneme, rozhodně to není dobrý nápad!