trava
máme podezření, že dcera kouří trávu. Jaká je možnost to zjistit aniž bychom museli dělat test s močí. Neradi bychom přišli o důvěru, pokud se mýlíme. Existuje ještě jiný test nebo alespoň příznaky, jak to poznat? Díky za odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď, měli jsme toho teď s kolegy kolem Vánoc nějak příliš, a tak se nám nedařilo odpovídat tak rychle, jak bychom chtěli. Myslím, že je rozumné, že jste se prozatím nerozhodli pro testování - v takových případech to skutečně často ohrozí důvěru mezi dětmi a rodiči a navíc je nutné uvažovat o tom, co byste dělali, až byste zjistili výsledek testu - ať už pozitivní nebo negativní. Také se testem nezjistí vše - zjistíte pouze, že dcera v poslední době měla nějakou zkušenost s marihuanou - ale nedozvíte se kdy a od kdy, jak často... Nevím, z čeho jste usoudili, že dcera marihuanu kouří. Nepíšete ani kolik dceři je, takže si nejsem jistá, zda bych Vám mohla poradit nějakou adekvátní intervenci. Napadá mě, zda jste s ní o svém podezření mluvili a pokud ano, jak na to reagovala? Někdy se z takového rozhovoru, pokud je otevřený a nikoli plný výčitek, podezření a hrozeb, dozvíte víc, než kdybyste použili test. Příznaky užití marihuany jsou poměrně nespecifické a nedá se úplně s jistotou říct, zda je člověk pod vlivem marihuany - obvykle to jsou zarudlé oči, nadměrná veselost a stav podobný opilosti, někdy nastává malátnost, ospalost a únava, typická je zvětšená chuť k jídlu... Nevím, jestli Vám toto ale mnoho pro nějaké ujištění pomůže - každý na marihuanu reaguje jinak a intoxikace může probíhat velmi různě, její průběh je individuální. Zkuste kdyžtak napsat o situaci víc a zkusíme něco vymyslet. Zatím přeji hodně štěstí.