urobil som dobre
koki
nepisem vam preto aby ste mi poradily ale preto ze som zmenil svoj sposob zivota facil som pil som drogoval som ale sekol som s tym a je zo mna novy clovek uz 18 dni som cisty a chcem bojovat proti drogam ako by som mal zacat. diky

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás a blahopřeji k abstinenci. Nicméně v tuto chvíli byste se měl věnovat nejprve sám sobě, osmnáct dní abstinence je sice důležitý krok, ale nemáte zdaleka vyhráno, pokud jste bral drogy intenzivněji a dlouhodobě. Aby člověk mohl pomáhat druhým, kteří mají problém se závislostí, nejdřív by si měl vyřešit vlastní potíže - a to nějakou dobu trvá, někomu řadu měsíců, někomu řadu let, než se stabilizuje a má úplně jasno, jak to s drogami má. Mojí zkušeností je, že pokud člověk po krátké abstinenci má zájem pomáhat závislým, je v tom podtext tento - dostat se blízko k drogám. Závislost je zákeřná a bohužel v touze po drogách využívá i takovéto na první pohled ušlechtilé cesty. Jestliže chcete bojovat proti drogám, věnujte další síly vlastnímu boji s drogami - ono to nemusí být jednoduché a máte kus cesty ještě před sebou. Pak teprve uvažujte o nějaké jiné formě boje. Přeji hodně štěstí.