tráva,haš
ja
ahoji chci se zeptat jak dlouho vydrži v krvi tráva a haš? a jestli se to zjisti z krve při bezný lekařsky prohlidce?brali mi krev kvuli borelioze takže mužou to najit? a řeknou to kdyžtak rodičum?je mi 15,asi jo co? jo a když se delaj testy trávu tak haš se z nich da zjistit taky?všichni řikaj že jo ale mě pride že když sem na testech byla tak mi na hašiš děali jiný diky

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. V krvi se dá detekovat hašiš a marihuana pouze několik dní po posledním užití. Obyčejně se dělají testy na tyto drogy ze vzorku moči, tam se dají zjistit až do měsíce po posledním užití. Jinak - marihuana a hašiš jsou drogy, které obě pochází z rostliny konopí - marihuana jsou sušené paličky konopí (květenství rostliny) a hašiš je pryskyřice získávaná právě z těchto paliček - jedná se tedy o identické účinné látky. To znamená, že test na přítomnost marihuany je stejný jako test na hašiš - obě drogy obsahují účinnou látku THC, kterou právě test ztjišťuje. Při běžných lékařských vyšetřeních se testy na drogy nedělají, museli by Vám udělat speciální test, a to zřejmě nemají důvod dělat. Takže při vyšetření na boreliozu Vám jistě test na THC dělat nebudou. Pokud by lékař zjistil, že kouříte trávu, tak je možné, že by to vzhledem k Vašemu věku rodičům sdělil. Každopádně - pokud už kouříte, bylo by také dobré o konopných drogách (marihuana, hašiš) něco vědět, abyste se vyhnula případným potížím - i tyto drogy mají svá rizika, a to i jiná než to, že se na to přijde. Texty o těchto drogách najdete na našich stránkách pod rubrikou Cannabinoidy (konopné drogy) nebo na www.drogmem.cz v kolonce Memy / Vliv konopí na zdraví.