Ako sa zbavit zavislosti z LEXAURINU
izag
Kamarát dlhšiu dobu užíva lexaurin a je už na ňom slušne závislí.Uvedomuje si svoj problém,chce s užívaním prestať,ale nevie ako na to.Pri prosbe s týmto problémom u svojho psychiatria nenachádza žiadnu odozvu. Bola by som zvedavá, či neexistuje nejaká náhrada s prírodným zložením,ktorá by mu pomohla sa lexaurinu zbaviť. Keďže tento liek užíva pomali ako drogu,nevie sa prebrať a začať niečo so svojím životom(má 27 rokov).Pritom si chce nájsť v čo najbliššom čase prácu v zahraničí. Bojím sa toho,že v stave takejto závislosti to nie je dobrý nápad. Preto Vás prosím o popis nejakej možnosti,ako mu pomôcť. Za vašu odpoveď šom Vám vopred vďačná.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, myslím že v takovém stavu odjet není rozumné. Asi by stálo za úvahu s pomocí psychiatra vysadit a změnit lexaurin za jiné léky s menším návykovým potenciálem a ev. zkusiut nějakou psychoterapii, která by pomohla se s traumatickými zážitky vyrovnat. Co je podstatné - Lexaurin je nutné vysazovat postupně, protože jinak může dojít k tomu, že vzniknou epileptické záchvaty které jsou součástí odvykacího stavu. Může dokonce dojít k situaci, kdy se epileptické paroxysmy kumulují a objeví se tzv. status epilepticus, který může být i smrtelný. Pokud se mu to stane v cizině, nejspíše ho ošetří a pak jej přepošlou domů. No, pokud tam bude pracovat, může to být i jinak, ale rozhodně je to komplikace, která může zkomplikovat jeho start. Tož bych doporučoval odjet až se podaří lexaurin vysadit.