je alkoholik?
nešťastná manželka
Prosím,je můj muž alkoholik?Denně tráví v hospodě hodinu a půl,údajně si dá 1 pivo,domů si bere džbán piva,který sám vypije.Jinak přes den !abstinuje".On říká,že závislý není.Je mu 35let. Moc děkuju,nashledanou.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte obavy, jak to s Vaším partnerem vypadá. Ale bohužel nemohu takto přes internet posoudit, zda je alkoholik či ne. Záleží na mnoha okolnostech, krom toho, kolik toho denně vypije, také na tom, zda mu alkohol způsobuje nějaké další problémy, například finanční, v zaměstnání, ve vztahu k lidem - i když zřejmé je, že doma asi nějaké potíže mezi Vámi nastaly. A možná ani tak nejde o to, zda je či není alkoholik, ale o to, aby se věnoval také Vám, aby nedával přednost posezení v hospodě a aby Vaše manželství fungovalo... Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit nějaké kontakty na kolegy, kam byste se mohla obrátit - asi by bylo nejlepší to všechno zkonzultovat s někým z odborníků osobně, abyste se v situaci lépe zorientovala a mohla zvolit nějaký další postup, jak s problémem zacházet, případně motivovala partnera, aby začal také něco dělat. Internet není na takové složité problémy zrovna nejlepší médium. Zatím držím palce. Omlouváme se za pozdní odpověď, ale teď jsme měli s kolegů dotazů hodně, a tak jsme nezvládali odpovídat v takových časových limitech, jak bychom chtěli.