ketamin
final
mám dotaz,jak dlouhé budou přibližně stavy po injekční aplikaci ketaminu v takové optimální dávce 100 mg,což je obsaženo tak v jedné ampuli této látky předem dík za odpověd

Odpověděl: Jakub Minařík
Řádově se bude jednat o hodiny. No a pokud mohu mít nějaký komentář, tak dávka 100mg není zase tak úplně malá. Takové dávky se užívají při úvodu do celkové anestezie (to je takový ten stav ve kterém se operuje). Ta injekční aplikace taky není moc dobrá, může dojít k zástavě dechu (to je popisovaný efekt při i.v. aplikaci), je pak nezbytné řízené dýchání. Takže pokud už si ketamin dát musíte, tak použijte nějakou alternativní aplikační cestu. Vstřebává se dost dobře z nosu a taky ze sliznice dutiny ústní. Injekční aplikace je vhodná jiná než nitrožilní. No, taky byste měl vědět, že s některými látkami ketamin interaguje a může vést k zástavě dechu. Patří sem třeba tramadol, barbituráty a jiné léky s narkotickým efektem. No, taky jsou nemoce, při kterých se ketamin užívat nesmí: mozková cévní příhoda, nitrolební hypertenze, glaukom, vysoký krevní tlak, srdeční slabost, preeklampsie, eklampsie, epilepsie, psychotická onemocnění. Taky intoxikaci celkem často doprovází zvracení, tak si dejte pozor ať nevdechnete zvratky. To je hodně blbá komplikace. Někdo by vás měl při intoxikaci rozhodně hlídat. No, snad to s tím ketaminem ještě uvažte. :-)