Já a moje budoucnost
Mirek
Zdravím, mám problém se kterým se potýkám už dva roky, bohudík se tedy netýká drog, ačkoli stim nějaká marihuana má také něco do činění .. vezmu to rychle .. v šestnácti se mi rozvedli rodiče, to jsem občas hulil na škole, odešel jsem studovat do uplně jinýho města, s mamkou sem se přestal stýkat uplně a otec pomalu plánoval jak mě z baraku dostane uplne, pul roku sjem bydlel a studoval ve meste, od 14 se zajimam o hudbu a vse co je kolem ni jiz v sestnacni jsem hral na doscotece, a samozrejme pil alkohol, je to zhruba 7 mesicu co jsem se skouril s kamosem a udelalo se mi silene zle, zivotosprava je za posledni dva roky uplne silena usinam v jednu stavam normalne v sest, jim celkem pravidelne ale poslednidobou dost piju, mam prijde mi takovej zadrhel co se tyce psychyky - treba smamkou uz se rok a pul normalne bavil, ale i prez to se mi udela spante zhorsi se mi nalada .. alkoholik nejsem nemusim pit ale porad okoli, neboli kamosi pojd pit pojd chlastat, je mi 19 let dluzim zhruba 30 000,- (koupil jsem si pocitac mobil na zplatky, nejake penoze rozpucovane) .. bydlim u babicky a kdyz babca umre tak nemam kam jit, penize nasetreny nemam a dluhy platim pomalu, i ted mam takovej divnej pocit, ne psycho nebo tak, jenom proste nevim co dal, holku jsem na chozeni nikdy nemel, muzu mit ale proste nikdy se mi nezda bejt pro me. Mam asi nejakej koplex .. prosim poradne po doktorech jsem lital, ale oni me vubec nechapaly.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Podle toho, co píšete, se mi zdá, že se nemáte zrovna dobře. A když se člověk nemá moc dobře, tak to občas, vědomě nebo nevědomě, řeší tím, že víc pije, kouří trávu... Jsou období, kdy se to nějak kupí a člověk neví, kudy z toho ven a nějak to nevypadá, že by se v blízké době něco hnulo k lepšímu. To, co popisujete, bych spíš než na pomoc lékaře viděla na pomoc psychologa nebo psychoterapeuta. Je toho na Vás hodně - jak ten rozvod rodičů, který člověk nenese dobře a může ho to provázet léta, ten současný kontakt s rodiči, který není úplně ideální, bydlení u babičky, potíže najít si nějaký vztah s dívkou, i ty praktické věci jako jsou dluhy a špatné vyhlídky na to, jak to do budoucna bude vypadat s bydlením... Nemyslím, že by to bylo tím, co píšete v té skryté poznámce. I když samozřejmě i ta změna zájmů a to, že teď nesportujete ani nemáte nějaké pravidelné aktivity, na které jste byl zvyklý, může hrát roli. Jinak to, co píšete, že se Vám stává druhý den po pití alkoholu mi přijde, že to jsou normální, byť výraznější příznaky kocoviny - že by to byly nějaké zdravotní problémy, se mi nezdá. Zkuste mi napsat, odkud jste a mohli bychom něco vymyslet, co by Vám pomohlo. Možná bych Vám mohla najít nějaký kontakt na někoho z kolegů, kam byste se mohl obrátit. Zatím držím palce.