pervitin
junglist
Dobry den, chtel bych se Vas zeptat.. 3 roky jsem prakticiky non-stop bral a varil pervitin s pritelkyni, se kterou jsem bydlel. Nakonec jsem prestal, s pritelkyni se rozesel a vypadalo to na stastny konec, ale ted sem se s ni po pul roce nebrani zase potkal a 2x jsem si s ni dal.. Mam z toho priserny vycitky svedomi, pocit , ze uz si v techto vecech nemuzu verit a taky strach, aby se to jeste nekdy nestalo ... Co mam ted delat ? Myslite, ze bych mel jit radeji nekam do lecebny ? ?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že ten relaps podlomil Vaši důvěru v to, že dokážete sám abstinovat a že máte obavy, jak to bude dál. Myslím, že taková zkušenost je dosti na hraně, ale nemusí to nutně znamenat, že do drog spadnete se vším všudy znovu a že se to rozjede nanovo. Každopádně to člověku ukáže, kde jsou jeho slabiny a má velkou výhodu - může se tomu napříště vyhnout nebo se na tu situaci, která je pro něj riskantní lépe připravit. Vypadá to, že udržovat kontakt s Vaší bývalou přítelkyní a nostalgie ohledně společných zážitků na pervitinu je pro Vás výrazně riziková v souvislosti s možným porušením abstinence. Takže v každém případě se doporučuji tomuto kontaktu vyhnout, protože pokud se s ní budete nadále setkávat, hrozí Vám, že opět neodoláte, a fakt do toho znovu vlítnete. Myslím, že by nebylo na místě se Vašem případě po půlroční abstinenci a dvou jednorázových relapsem vydat hned do léčby. Mám pocit, že by bylo ale docela vhodné, abyste měl aspoň na čas nějakou odbornou podporu - to může probíhat i ambulantně. Existují doléčovací centra pro lidi, kteří jsou po léčbě nebo dlouhodobě sami od drog abstinují, případně nějaká další zařízení, kde by Vám mohli poskytnout aspoň krátkodobou podporu než se z toho relapsu vzpamatujete. Když mi napíšete, odkud jste, můžu Vám nějaké vhodné kontakty poskytnout. Jinak - pokračujte v tom "nebraní" a zkuste se nad ten jednorázový úlet povznést a říct si, že aspoň víte, kde máte slabá místa a můžete se tomu příště vyhnout, vyhýbejte se lidem, kteří berou a místům, kde se bere, připravte si nějaký dostatečně pevný plán na silvestra, aby Vás to netáhlo k pervitinu... a jestli budete chtít ty kontakty, tak napište. Každopádně dejte vědět, jak jste na tom. Zajímá mě to. Držím palce.