Závislost na Tramalu
Petr
Prosím Vás mám prosbu, můj přítel 6 mesíců bere Tramal 4-6 tablet denne, nyni nastoupil hospitalizaci na Psychiatrické léčebně v bohnicích na pav. č. 1. Chěl bych vědět v čem spočívá léčba a její doba-délka léčby a také úspěšnost léčby. Děkuji moc a jsem z pozdravem Petr

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že pokud je Váš přítel už v PL Bohnice, tak by se mohl sám zeptat lékařů nebo dalšího personálů a že by mu to ochotně vysvětlili. Stejně tak Vám, pokud za ním máte přístup. Také je možné zavolat přímo na odd. léčby závislostí bohnické léčebny a zeptat se na tyto otázky přímo tam. Jinak léčba spočívá v režimových opatřeních (denní režim dodržovaný pacienty a další pravidla), ve skupinové terapii a nácviku dovedností nutných pro prevenci opětovného užívání drogy venku, individuální pohovorech. Léčba v léčebně trvá cca 3 - 4 měsíce, a pak se doporučuje ještě ambulantní kontakt s některým z doléčovacích zařízení, aby měl dotyčný podporu i v nesnadném období těsně po ukončení léčby. Úspěšnost se nedá takto posoudit - závisí na mnoha faktorech - motivaci dotyčného brát návykové látky, v kvalitě léčby a psychoterapie, v jeho rodinném zázemí... úspěšnost se výrazně zvyšuje při dokončení léčby (pokud přítel z léčby po měsíci z nějakého důvodu odejde, asi bude větší riziko, že do toho spadne znovu) a při docházení do doléčování po léčbě. Léčba není všemocná a neprobíhá to tak, že tam dotyčný přijde a řekne, tak sem tady a něco se mnou dělejte - pokud má být léčba úspěšná, předpokládá to především jeho motivaci, úsilí a chuť do toho něco vložit. Doufám, že tyto základní informace Vám teď postačí. Myslím, že v tomto případě je skutečně lepší podrobnosti zkonzultovat přímo s léčebnou.