rozumná mez - užívání marihuany
Jiří
Je mi 25 let cca Jednou týdně vykouřím jeden joint marihuany. Zajímaly by mě zdravotní rizika (jestli existují dlouhodobá, při tomto množství). Případně jestli mám ještě v užívání rezervu bez většího rizika) Hrozí riziko trvalého poškození mozku (paměť, psychika, inteligence?) Někdy mám nutkání během týdne si zakouřit, ale zvolil jsem si tuto ,,normu´´, a daří se mi ji plnit. Prý se chystá legalizace pěstování marihuany pro vlastní potřebu, v jakém je to legislativním stadiu? kdy se předběžně počítá se schválením? a o jaké množství se má jednat?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že při této intenzitě užívání by Vám závažné následky hrozit neměly, a pokud by nastaly nějaké potíže, tak by měly vymizet poté, co kouření trávy přerušíte. Zkuste si o tomto přečíst text na www.drogmem.cz pod rubrikou Memy / Vliv konopí na zdraví. Tam najdete podrobnější informace. A pokuste se frekvenci nezvyšovat. :) Jinak ohledně té "legalizace" pěstování konopí je takto - v návrhu rekodifikace trestného zákona není pěstování konopí legalizováno, ale mohlo by být považováno za přestupek, nikoli za trestný čin - pokud tedy ke schválení zákona dojde. Zákon prošel parlamentem, a teď ho bude schvalovat senát. Dá se předpokládat, že senát zákon vrátí parlamentu s návrhy změn a neschválí ho, vzhledem k mnoha sporným bodům (nejen těch týkají se drog, ale např. eutanazie apod.). Takže schvalování bude na dlouhé lokte. Pokud vše dobře dopadne, tak by měl začít platit od 1. 1. 2007. Ohledně toho množství - v tuto chvíli se nedá říct, zda to vůbec projde, natož na jaké množství se to má vztahovat.