Alkohol
Dáda
Dobrý den, obracím se na Vás s prosbou o radu. Mám přítele, který se rád napije, jak ochutná, nezná hranice, když nepije, je to super chlap. Ale bohužel je tu ten alkohol,který ničí všechno, stává se to tak 2x až 3x do týdne,moc mě to trápí,protože ho mám moc ráda. Jediné, co mě udržuje, je fakt, že chce pomoci a je i ochoten někam zajít. A proto bych Vás poprosila, kam by bylo nejlepší zajít, nějaké léčebné centrum. A ještě jedna otázečka, jedná se v tomto případě o začínající závislost ?? Děkuju moc.

Odpověděl: Bára Orlíková
Omlouvám se za velmi pozdní odpověď, měli jsme toho teď s kolegy hodně. Těžko bohužel mohu posoudit, zda se jedná o závislost či ne, takto přes internet. To, že přítel má nějaký problém s alkoholem, může mít i jiný podtext - často se stává, že člověk, který trpí depresivními stavy a potřeboval by vhodnou medikaci, tak řeší nevědomky stavy, které nemůže ovlivnit, alkoholem. Nemohu říct, zda se to týká i Vašeho přítele, ale bývá to poměrně časté. Myslím, že by bylo rozhodně na místě navštívit odborníka a zkonzultovat to s ním. Pokud s tím přítel chce něco dělat a je k takové návštěvě ochoten, je to na dobré cestě. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohu Vám samozřejmě najít vhodné kontakty na odbornou pomoc ve vašem regionu. Zatím držím palce a přeji hodně štěstí.