alkohol
Kateřina
Můj první muž, 42 let, VŠ, geolog, žijící sám, má nezvládnutelné problémy s alkoholem. Spolu jsme rozvedeni 13 let, ale nadále s ním i s jeho rodiči udržujeme velmi přátelské vztahy. Tehdy, když jsme byli spolu, byl silný konzument a posléze i opilec, ale stále sportovní a neměl fyzické problémy. Dnes je troska, člověk, co leží často na ulici, mlátí se v hospodě, je schopen pít několik dnů a propít se do stavu, kterému nikdo nerozumí. Celou dovolenou si vybral po dnech, na kocoviny, třese se, nemůže spát. Když mu já, maminka, sestra nebo jeho otec něco říkáme o léčení, odmítá se s námi bavit, raději se nám vyhne. Moje otázka zní: Co pro něho můžeme udělat, můžeme-li vůbec něco? Jeho matka jenom pláče a děsně se trápí, společní kamarádi, kterých je mnoho, zlomili hůl, já sice mám už dávno novou rodinu, ale nemůžu přenést přes srdce, že někde umře ležící na ulici, nebo se oběsí. On je hrozně hodnej, přecitlivělej člověk, na kterým leží tíha celýho světa. Je vůbec nějaká rada? Rádi se k vám i objednáme. Děkuji mnohokrát, Kateřina.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, objednat se samozřejmě můžete, ale klíčové je, jestli by s vám přišel i váš bývalý choť. Protože pokud on nebude chtít, tak s tím asi moc nenaděláte. Jestli mohu mít dobré doporučení, tak pokud jste z Prahy, obraťte se na kolegu Dr. Randáka, I. LF UK, Apolinář, 224 961 111 (snad je ten telefon správně na spojovatelku). Je to velmi trpělivý člověk a jistě by vám poradil a byl by schopen pracovat i s ne moc motivovaným člověkem. A také je celkem výhoda, že Apolinář je specializovaná léčebna závislostí, která disponuje detoxem a vším potřebným. No, kdyby byly nějaké dotazy, tak napište.