A.K.
Moje sestra prodelala pred tremi mesici tezkou psychozu,mesic se lecila v nemocnici(elektrolecba) a ted je doma s prasky.Od lekaru jsme se skoro nic nedozvedeli,chtela jsem se zeptat jak dlouho se tito lide leci a ceho by se po vysazeni prasku meli vyvarovat( treba i piti alkoholu?).Je mozny,ze se nemoc vrati?Jak se ma zaradit zpatky do spolecnosti,kdyz ji tolik prasku a neni schopna nekam nastoupit do zamestnani-ma caste deprese,nic ji nebavi,u niceho nevydrzi,ale v realu uz je a pracovat chce.Mame se obratit-krom psychiatra-jeste nekam jinam?Uz nevim jak ji pomoci.Predem dekuji za odpoved,hezky den s pozdravem A.K.

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, ono je to na delší povídání a asi by bylo moudré si o tom promluvit s psychiatrem, který ji má v ambulantní péči. Abych vám o tom mohl napsat jen trochu více, tak by bylo třeba vědět alespoň číslo diagnosy (bude to vypadat třeba jako F23.1). Jinak pokud se jednalo o schizofrenii nebo nějakou podobnou psychozu, tak je to těžké onemocnění, které může recidivovat, léky které sestra užívá by měla užívat dlouhodobě (rok), případně i doživotně. Jinak se dávka léků možná bude měnit, postupně se přechází na dávky udržovací, které by jí neměli tolik tlumit. Nu, jinak se startem sestře mohou pomoci některé organizace, které se tím zabývají. Zkuste se spojit s kolegy s Fokusu (http://www.fokus-praha.cz/). No, to by pro začátek stačilo. :-) Klidně ještě napište. Koneckonců, napsat může i sestra, když bude chtít.