zvláštní chování
katja
Dobrý den, mám jeden velký problém s přítelem. Jsme spolu dva roky(nebo spíše byli). Poslední dobou začal být podrážděný, se mnou i ostatními se jen hádal a nezvládal práci. Když jsem se začala ptát, co se s ním děje, odmítal mi cokoli odpovědět. Ani jeho okolí netuší, co se s ním děje. Hádá se i s otcem. Před měsícem se se mnou rozešel. Když jsem se teď v nedávné době setkala s jeho kamarádem, který s ním bydlí, řekl mi, že se to ještě zhoršuje. Že ho v Praze potkal jeho známý a že se choval velice divně a měl rozšířené zorničky. Přestává se zajímat o svou práci a našel si novou přítelkyni, mám strach, že začal s drogami. Nikdy ani nekouřil a drogy vždy odsuzoval, je možné mu nějak pomoci? Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to pro Vás těžké a že s takovými informacemi se člověk nerad smiřuje, zvlášť když jde o někoho, ke komu jste měla blízký vztah. Ovšem podle popisu to vypadá, že Váš bývalý přítel nejspíš má opravdu něco s drogami do činění - to, co popisujete, by odpovídalo příznakům, které provází užívání pervitinu. To, že přítel nikdy nekouřil ani neužíval jiné drogy, neznamená, že ho něco takového nemůže potkat. A navíc to vypadá, že je problém dlouhodobější a není to otázka posledních týdnů. V tuto chvíli pro něj moc udělat nemůžete - má zřejmě novou přítelkyni, od kamarádů máte zprávy, že se situace spíše zhoršuje a nevypadá to, že by byl ochoten k nějakým změnám, tak se nedá moc očekávat, že by od Vás nějakou pomoc přijal. Spíš mám pocit, že si sám nechce problém připustit. Pokud on sám si neuvědomí, že je v nějakém průšvihu a že by s tím měl něco dělat, tak s tím bohužel moc nehnete. Je mi líto.