Kamarád fetuje
Aneta
Dobrý den,dozvěděla jsem se a vím zcela jistě,že si můj kamarád šlehá. Hubne,nemá peníze atd... Nevím,co s tím? Takéby ě zajímalo,kde mohu sehnat nějký test na prokázání drog v krvi? Předem vám děkuji,opravdu nevím,co s ním mám dělat...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím. Chápu, že Vás to trápí, a to, co popisujete, vypadá na příznaky užívání pervitinu. Pokud si kamarád drogy aplikuje injekčně, tak se vystavuje poměrně závažným rizikům. Nicméně - pokud on sám nebude chtít situaci změnit, tak s tím mnoho nenaděláte. Dokud si neuvědomí sám, že má s drogami problém a nebude to chtt řešit, tak od Vás pravděpodobně nebude chtít pomoc přijmout. Pokud by byl ochoten něco pro změnu udělat, můžete mu dát kontakt na naši poradnu a nebo Vám můžu poskytnout spojení na kontaktní centra pro uživatele drog ve Vašem regionu, když mi napíšete, odkud jste. Koneckonců - tam by přinejmenším kamarád mohl docházet alespoň kvůli výměně injekčního náčini - je nanejvýš vhodné, aby používal sterilní, a to mu mohou poskytnout bezplatně výměnou za použité právě v kontaktním centru - není to sice asi ta pomoc, co byste si pro něj představovala a aspoň by mu to pomohlo vyhnout se závažným zdravotním problémům a poškozením do doby, než se rozhodne s užíváním drog přestat. Ohledně toho testu - testy na přítomnost drog se obvykle dělají ze vzorku moči, nikoli krve, a jednorázové testy na drogy z moči jsou dostupné i v lékárně (jeden test na jeden typ látky stojí cca kolem 100 Kč, testy z krve se dělají pouze v laboratoři). I když nevím, proč tuto informaci potřebujete vědět - kamarád asi test na drogy dobrovolně nepodstoupí, navíc mám pocit, že máte beztak jeho užívání drog za prokázané. Když byste potřebovala, napište.