Dospělý syn
pnp
Zjistili jsme, že náš dospělý syn dlouhodobě ve velké míře kouří marihuanu. Považuje to za zcela normální, nepovažuje se za závislého. Co máme dělat? Existuje možnost léčby závislosti na marihuaně?

Odpověděl: Jakub Minařík
Možnost léčby jistě existuje. Na straně druhé, léčba je účinná jen tam kde člověk vnímá problém a chce jej řešit. Také platí, že léčba je vhodná tam, kde došlo k rozvoji závislosti. No a závislost na konopí není moc častá, spíše mám dojem, že ji vídáme vyjimečně. Rozhodně je tam riziko závislosti o řád nižší, než v případě alkoholu. Ve vaší situaci o tom můžete se synem mluvit, ale dokud se nerozhodne sám, tak s tím nic neuděláte. Nechci problém bagatelizovat, ale ono to s konopím je většinou tak, že když to člověka omrzí, tak prostě hulit trávu přestane. A asi nezbývá, než počkat, až k tomu dojde. Riziko přechodu na jiné drogy samozřejmě existuje, ale to existuje i tak. Myslím, že syn je na tom (pokud předpokládám, že jen kouří konopí a nepije alkohol) lépe než většina populace. No, klidně ještě napište, dělá vám to starosti, tedy je to problém, který potřebujete řešit.