moje zena pije a asi bere nejaky prasky
Martin
Dobry den .Jsem 40 lety muz zenaty 2 deti 16 a 13 let manzelka 36let.Pred asi 4 mesici zmenila zamestnani a nastala u nas v rodine velka zmena.Mamka zacala chodit z prace hodne pozde vecer kolikrat se nevratila az rano.Pracuje jako agent CPoj .Nevim co mam s ni delat drive brala lexaurin ted neco podobnyho nazev nevim.Vzdy jsem se snazil drzet ridinu pohromade a byt detem dobrym prikladem do zivota nekdy uspesne nekdy mene nedokazu posoudit ukaze cas.Ted ale nevim co mam delat vim jedno nechci ublizit deckam a nechci mit zenu alkoholika nebo neco pod. Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to pro Vás obtížné, ale určitě se dá situace řešit. Podle toho, co popisujete, má zřejmě Vaše žena závažné potíže. Nevím, zda předtím brala léky na předpis (ten Lexaurin) nebo ne, každopádně to jsou léky, které se předepisují při potížích se spánkem nebo úzkostných stavech. Pravděpodobně se tedy s něčím podobným potýká a po změně zaměstnání se potíže zhoršily. Je také možné, že by se mohlo jednat o depresivní onemocnění - nemocní to pak mají často nevědomě tendenci řešit pomocí alkoholu a mohou se dostat do bludného kruhu, protože se může rozvinout závislost na alkoholu, pokud se problémy neřeší jinak. Myslím, že by bylo namístě zkonzultovat potíže s psychiatrem, protože ten by mohl posoudit, jestli se nejedná o vážné depresivní onemocnění (což by bylo potřeba řešit speciální léky - antidepresivy, které stav upraví a člověk pak nemá potřebu zneužívat alkohol nebo jiné látky, aby se mu ulevilo). Popřípadě je možné konzultovat toto v AT poradně, což je psychiatrická ambulance zaměřená na závislosti, pakliže je situace týkající se alkoholu hodně závažná, což neumím moc takto přes internet posoudit. Je možné, abyste se zašel o problému nejprve poradit Vy a pak případně motivoval manželku, aby vyhledala odbornou pomoc. S ohledem na děti by to bylo víc než vhodné. Když mi napíšete odkud jste, mohla bych Vám nějaké adekvátní kontakty doporučit. Zatím držím palce.