lexaurin a alkoholismus u ženy
michala
Dobry den, moje kamaradka byla minuly rok na protialkoholickem leceni. Je rozvedena, s byvalym manzelem maji stridavou peci o dve deti vzdy po mesici. Pokud jsou deti u otce, pritelkyne to tezce snasi,da si lexaurin - 2 tbl. najednou. Vetsinou vsak ja z ni citim alkohol a ona tvrdi, ze tak tezce a zmatene mluvi po lexaurinu. Ma lexaurin takovy ucinek?Mam dojem, ze kamaradka tajne pije. Nekolikrat se to stalo i kdyz mela deti na mesic u sebe. Osetrujici lekar psychiatr ji pise leky na deprese, ktere ona neuziva.Jeji byvaly manzel je lekar, tak k lexaurinu se vzdy ona nejak dostane. Podle informaci na vasem webu jsem zjistila,ze tento jeji stav, do ktereho zatahuje i sve pratele, ji vyhovuje,jelikoz se tak ona citi stredem pozornosti.Opravdu lexaurin vyvola zmatenost a takovy ten alkoholovy "popleteny" jazyk, kdy sice clovek komunikuje a stale se i v pohode pohybuje, ale vypada tak zraly na postel a spanek. Dekuji za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ano, stav který popisujete vypadá docela jako popis intoxikace benzodiazepiny (to je skupina léků do které patří i Lexaurin) - setřelá řeč, stav ve kterém člověk spí za chůze, celkové zpomalení, zmatenost, ztráta paměti na to co se dělo, ... potenciálně může být nebezpečné chování v intoxikaci - řízení auta, ale i obsluha strojů, zapomenutý puštěný plyn, ... Významná je myslím informace, že lexaurin je lék, který vyvolává celkem velmi slušnou závislost, navíc patří mezi látky s efektem podobným jako alkohol (tedy látky tlumivé). Obě látky dohromady mohou mít fatální efekt - opilost spojená s intoxikací benzodiazepiny hrozí útlumem dechu. Asi byste měla kamarádku přimět, aby s sebou něco provedla. Tohle nemá moc dobrou prognosu.