Otazka o psychologii , psychiatrii.
alexander
Chcem sa spitat. Neviem ako funguju zakony a normativ v lekarstve psychologii. Ked lekar zisti ze som nebezpecny sam pre seba moze pouzit proti mojej voli sugesciu alebo hipnozu alebo nejake ine nasilne pozmenovanie vedomia a osobnosti? Mozu zo mna robit ineho cloveka.

Odpověděl: Jakub Minařík
Ne, to ne, ale existuje možnost takového pacienta dočasně omezit se souhlasem soudu. Prostě vás zavřou do léčebny, obyčejně dostanete nějaké léky a až nebezpečí pomine, tak vás pustí. V zásadě se to praktikuje tak, že pokud k psychiatrovi přijdete sám s tím, že máte obtíže, tak se s vámi bude snažit dohodnout na nějaké vhodné alternativě léčby. Pokud se dostanete do léčebny po nezdařeném suicidálním pokusu, tak se s vámi pokusí dohodnout na dobrovolném vstupu, pokud odmítnete, požádají soud a ten jejich žádost schválí (indikace v tomto případě je celkem jednoznačná). Propustí vás opět po dohodě se soudem. V zásadě je v takové situaci rozumější dobrovolný vstup. Osobnost vám jistě měnit nebudou (ono to mezi námi taky moc nejde), spíše vám dají léky na zklidnění a antidepresiva. Stačí to takhle?