Vnímání a prožívání
Honza
Dobrý den, mohl by někdo prosím definovat pojmy vnímání a prožívání a také popsat jak se mění po užití neuroleptik, případně proč se tak děje? Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Nevím úplně, k čemu informace potřebujete, jen vím, že popsat to, na co se ptáte, by bylo na celou knihu. Ohledně definice vnímání a prožívání se můžete podívat do např. Psychologického slovníku (dobrý je třeba od Pavla Hartla, vydaný v roce 2000 v nakladatelství Portál) nebo do učebnic obecné psychologie (např. Nakonečný, M: Encyklopedie obecné psychologie, vyšlo tuším v r. 1997) nebo obecné psychiatrie. Ohledně toho, jak působí neuroleptika - jsou to léky užívání v léčbě nejzávažnějších psychických poruch jako je schizofrenie a upravují chorobně narušené myšlení, vnímání, chování a jednání, které je pro tento druh onemocnění typické. Jak k tomu dochází, to byste musel pročíst celou neurofyziologii a další literaturu, abyste se dostal k informacím, jak mozek funguje normálně, jak to vypadá, když funguje patologicky, a jak to vypadá, když působí neuroleptika. Na základní informace o psychických poruchách a lécích, kterými se léčí, najdete například na www.vodopad.cz nebo na http://www.pcp.lf3.cuni.cz/sddz/. Proč to potřebujete vědět?