opiáty
můj přítel se během doby co bere heroin(cca. 6 let) dvakrát léčil (léčebna, komunita), ale pak ho začal zase kouřit, nyní si ho píchá..por´ˇdte mi prosím jak mu mohu pomoct a jak ho mám motivovat..

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud chce přítel přestat, tak ať zkusí napsat sám. Jeví se mi to jako rozumná varianta. Samozřejmě chápu, že se mu nechce do léčebny, jistě má nyní dobrou práci a nerad by o ni přišel. Chce znova začít abstinovat jen s podporou nějakého ambulantního centra. Co se týče vás a možnosti pomoci - tak jsou celkem omezené a v zásadě záleží na tom, zda chce abstinovat on. Pokud se mu budete snažit pomoci, tak byste měla pamatovat na to, že existuje poměrně významné riziko, že začnete užívat drogy také. Je to velmi častý začátek drogové kariery. Pokud 1x kývnete na to, že si dáte s ním, jste v tom až po uši. Vzhledem k tomu, že přítel je injekční uživatel - tak pokud se jedná o přítele ve smyslu partnera - existuje riziko, že se nakazí některou z pro uživatele drog typických infekcí a následně nakazí i vás. Měl by se nechat pravidelně testovat na virové žloutenky a HIV (nezávisle na jeho tvrzení že je zdráv a nikdy si nic nepůjčil). Totéž platí pro vás. Kdybyste potřebovala nějaké kontakty, napište odkud jste, zkusím někoho vyhledat. Stačí? :-)