Jak to zjistit ?
chůva
Dobrý den, kamarádka (18) se chová poslední rok velmi divně. Chodí pravidelně za školu, nic jí nezajímá, o nic se nestará, ignoruje rodiče, komunikuje velice sporadicky. Můžou to být příznaky toho, že něco bere? Jak to co nejrychleji zjisit? Děkuji za opdověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Ano, to, co popisujete, mohou být příznaky užívání drog. Nicméně to mohou být příznaky i něčeho jiného, třeba psychických potíží jako je deprese nebo rozvíjející se psychotická porucha a nebo je to jen průvodní jev dospívání. Na základě takto stručného dotazu Vám ale samozřejmě nemohu s jistotou odpovědět. Pokud by brala drogy, pravděpodobně byste si všimla i jiného nápadného chování, změny přátel, zájmů... Nemohu Vám bohužel poradit, jak to nejrychlejí zjistit. Možná by byla nejlepší volba si s ní promluvit o tom, že máte o ní obavy a že byste ráda věděla, co se děje. To je asi nejjednodušší cesta. Pokud se o tom s Vámi nebude chtít bavit nebo odmítne vaši pomoc, pak s tím mnoho neuděláte, ať už bere drogy nebo ne. Kdyžtak ještě napište.