Toulen
Denisa
Dobrý den, chtěla bych se informovat. Bydlím v paneláku a na chodbách se začínají vyskytovat mladí lidé co čichají toulen a možná berou i jiné drogy. Porad te mi prosím, jak se proti tomu bránit, mám strach se večer vracet domů. můžou být nebezpeční? Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Na Váš dotaz je složitá odpověď. Pokud se v domě, kde bydlíte, zdržují lidé, kteří berou drogy, tak je možné, že dojde na nějaké potíže - ať už je to zvýšené riziko krádeží v domě nebo nepořádku, který mohou způsobit, nebo obtěžování nájemníků hlukem a mnoho dalšího. Pokud se nejedná o lidi, kteří v domě také bydlí, myslím, že je na místě zavolat policii. Přinejmenším to může fungovat jako výstraha a bude jasné, že se tomu bráníte a pro dotyčné to bude důvod, proč se v domě nescházet. Lidé pod vlivem drog mohou být agresivní, i když pod vlivem toluenu budou spíše utlumení, ale jiné drogy mohou agresivitu způsobit spíše (například pervitin). I když v tomto ohledu dokáže skoro nadělat větší paseku alkohol. Nevím, jestli jsem Vám mnoho pomohla, kdyžtak ještě napište.