pro Báru Orlíkovou
evicka
Dobrý den Báro, v listopadu jsem Vám psala o svých depresivních a úzkostných stavech a vy jste mi doporučila konkrétní místa v ČB. Před tím, než jste mi odepsala, jsem to nevydržela a zavolala si do ordinace MUDr. Churana. Stanovil mi úzkostnou poruchu a předepsala prozac a lexaurin. Zároveň s užíváním navštěvuji i psycholožku, zítra k ní jdu podruhé a minule mi řekla, že jsem na dobré cestě. Takže je to celkem v pohodě. Asi to bude tím, že ta antidepresiva neužívám ještě moc dlouho, ale někdy sem zase docela psychouš a přemýšlím o hloupostech a nakonec to dopadne tak, že si musím vzít lexaurin, jinak by mi zase bylo hodně úzko. Vím, že s lexaurinem musím být opatrná, a proto doufám, že to moje řešení blbin a menší depka je jenom proto, že se ten prozac musí užívat delší dobu. Víte, je to zvláštní, ale někdy si říkám, že po zkušenostech s drogami bych byla nejradši úplně čistá a užívala třeba třezalku místo chemie, ale asi to tak musí být. No uvidím, co mi na to řekne můj psychiatr, až to na něj někdy vybalím:))) Každopádně jsem Vám chtěla moc poděkovat za ty další kontakty, protože někdy mám schízu z fetu, a i když si myslím, že časem to bude v klidu, je fajn vědět, že si o tom můžu popovídat s odborníky. Tak se mějte moc hezky a hezké a klidné svátky a hooodně moc úspěchů v novém roce. PS opravdu děkuji a nashledanou

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Tak to jsem ráda, že nakonec jste se vypravila za odborníky a přeji hodně štěstí a doufám, že se to bude jen lepšit. Kontakty, které jsem Vám posílala, můžete samozřejmě využít, ale myslím, že v tuto chvíli byste to spíš měla řešit tam, kam chodíte - abyste těch odborníků neměla přec jen kolem sebe přespříliš. Myslím, že Váš psychiatr Vám napsal ten lexaurin na to první období, než Vám zabere ten Prozac, což může chvíli trvat - uvádí se cca 2 - 3 týdny. Lexaurin byste neměla brát dlouhodobě - předpokládám, že Vám ho lékař postupně vysadí, až se plně projeví účinek těch antidepresiv. Ale zatím bych si s tím nedělala hlavu. Předpokládám, že jste mu řekla o svých zkušenostech s drogami, takže by měl vědět, jak má postupovat. Chápu, že máte po zkušenostech s drogou pocit, že byste nejraději nebrala žádné léky, ale někdy to člověk bez toho prostě sám nezvládne. Navíc ten Prozac nemá závislostní potenciál, takže se nemusíte obávat. Takže hezké svátky a věřím, že Vám bude brzo líp.