Dobrý den, moje kamaradka si začala píchat drogy (pervitin) Chtěla bych ji strašně moc pomoci. Ona by taky chtěla přestat, ale do lečebny jít nechce. Nevím, jak jí mám pomoci. Prosím poraďte mi. Předem mnohokrat děkuju.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že by bylo fajn, kdyby se kamarádka obrátila na nějakou odbornou pomoc. Tím injekčním užívání by si mohla časem způsobit dost vážné problémy zdravotní, a pokud bude v braní pervitinu pokračovat, tak i psychické a mnohé další. Není nutné hned nastoupit ústavní léčbu v léčebně nebo komunitě, je možné využít i ambulantní léčebné služby. Záleží na tom, jak dlouho pervitin bere, kolik jí je a jaké má zázemí, zda chodí do práce nebo školy, a taky odkud je. Pak bych pro ni mohla najít nějaký vhodný kontakt na zařízení, kam by se mohla obrátit. Můžete jí předat kontakt, případně jí doprovodit na tu konzultaci, aby neměla obavy a podpořit jí v jejím rozhodnutí něco s tím dělat. Víc moc udělat nemůžete. A pokud nebude ona chtít s tím něco dělat, tak s tím Vy sama nehnete. Napište mi bližsí informace a zkusíme něco vymyslet. Zatím držím palce Vám i kamarádce.