zase tráva
no nickname
Dobrý den,chtěl jsem se Vás zeptat,jak se koukáte na závislost u marihuany...?Dřív jsem se všude dočítal a říkali mi,že není návyková a že se s tim dá kdykoliv seknout.Do určité míry možná není,ale když někdo kouří intenzivně(cca 5jointů denně po dobu pár let)tak si myslim,že si člověk zvykne...Nedávno jsem chtěl přestat a vydrželo mi to necelý 2 dny,když sem si musel dát před spaním opět.S trávou je to u mě teoreticky nemožný,když kouří drtivá většina mých známých...Je me 17 a chodim ještě do školy,moje matka na to asi před 3-4 měsícema přišla a přitáhla domů policejního psychologa z protidrogovýho..A ten mi řekl,že ted jsem ještě mladej a blbej,ale až si budu jednou chtít založit rodinu a radovat se ze života,že už bude tak nák pozdě..Jsem tudíš pravidelně intoxikovaný a posledníma měsícema trpim vážnějšími poruchami paměti...Vim,že když nebudu chtít já sám přestat,že to nepůjde,mám asi slabou vůli..

Odpověděl: Bára Orlíková
Závislost na marihuaně je sice poměrně výjimečná záležitost, ale je možné se s tím setkat. Pokud někdo kouří denně po dobu několika let a není schopen sám přestat, tak už by se o závislost mohlo jednat. Ale takto přes internet se to dá těžko posoudit. Přestat určitě jde, ale asi to nebude v takovém případě úplně jednoduché. Víte, každý kdo bere drogy, ať už se jedná o pervitin, heroin nebo o závislost na alkoholu nebo marihuaně, tak se výběrově pohybuje mezi lidmi, kteří tu látku užívají taky. Pokud chce přestat alkoholik pít, těžko bude sedět pravidelně v hospodě nad sodovkou - nevydrží to. Takže pokud chce někdo přestat brát (cokoli), tak musí trochu změnit life style a pokud možno se vyhýbat lidem a místům, které jsou s drogami spojené - aspoň na čas. Ono je poměrně obtížné, ne li nemožné přestat hulit, pokud všichni vaši známí hulí a Vy se s nimi pravidelně setkáváte, to máte pravdu - jde ovšem o otázku priorit. Zda skutečně chcete přestat hulit a zda tomu jste schopný něco obětovat a vložit do toho nějaké úsilí, protože bez toho to nepůjde. Na Vašem místě bych ale vážně uvažovala aspoň o omezení konzumace konopných drog. Zatím bych to neviděla tak dramaticky, abyste se v budoucnu nemohl "radovat ze života" a že byste si způsobil nějaké extrémní problémy a že už by časem mohlo být pozdě. Samozřejmě čím dřív s tím něco uděláte, tím líp - ale obvykle marihuana nezpůsobuje nějaká závažná poškození. Většina potíží odezní, jakmile budete delší dobu abstinovat, včetně těch poruch paměti.