Jak je to?
Alda
No, starší brácha na něčem jede, asi extáze, asi to i prodával a sebrali ho policajti a půjde sedět. Rodiče o tom nechtějí mluvit a strašně ho litujou. Je pravda, že to mohl mít schovaný i doma (až se třeba vrátí)A můžou mě sebrat za napomáhání, když by to našli (máme společnej pokoj)? A CO mám dělat, až se vrátí a bude se chtít třeba zase "rozjet" a bude vyhrožovat, že když nebudu držet hubu...tak ???

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás a předem se omlouvám za velmi pozdní odpověď. Konzultovala jsem Váš dotaz s kolegyní právničkou. V tuto chvíli je nejdůležitější, jak vypadá situace ohledně bratra - zda je ve vazbě či na svobodě a zda mu reálně hrozí nepodmíněný trest. Pokud už ho odsoudili k nepodmíněnému trestu, tak není pravděpodobné, že by u Vás doma dělali domovní prohlídku, protože je případ již uzavřen, a že by tedy mohli policisté najít případné zásoby, které tam zbyly po bratrovi. I kdyby na to hypoteticky došlo, což považuji za krajně napravděpodobné, a kdyby hypoteticky něco našli, což se mi taky nejeví jako pravděpodobné, tak by Vás téměř jistě ze "spolupachatelství" neobvinili. Takže toho bych se neobávala. Teď se můžeme jen domýšlet, jak bude bratr reagovat, až se z vězení vrátí - pochybuji o tom, že by si chtěl přidělávat další maléry tím, že začne s prodejem drog znovu, ale vyloučit se to nedá. V tom případě doporučuji se od toho distancovat a společně s rodiči mu doporučit, že pokud chce pokračovat v trestné činnosti, ať si najde jiné bydlení. Jsou právní kroky, které v tom mohou pomoci, ale nemá smysl to řešit teď. Pokud by nastala situace, kdy byste v souvislosti s chováním bratra potřebovali právní pomoc, můžete se obrátit na Právní poradnu A. N. O. (kontakt najdete v pravém sloupci na této stránce pod kolonkou "právní poradna"), kde poskytujeme bezplatnou právní pomoc v případech, které souvisí s drogovou problematikou. Zatím přeji hodně štěstí a když by byl nějaký problém, napište.