šalvěj
Tangie
na internetu sem se dočetla, že stejné účinky jako lysohlávky mají i různé druhy rostlin- např. šalvěj nebo i durman. A ty se dají sehnat mnohem snáz- je bezpečnější brát lysohlávky nebo ony zmiňované rostliny? A ovlivňuje to nějak dlouhodobě zdraví, když byli používané při rituálních obřadech starými národa- indiáni.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Všechny halucinogeny jsou poměrně nevyzpytatelné drogy, takže těžko říct, co je bezpečnější. Ani u jedné z drog, které jmenujete, se nedá odhadnout nijak zvlášť dávkování ani její efekt při intoxikaci. Může se stát, že to odbrzdí nějaké vážné psychické problémy a že už se z toho tripu nevrátíte. K durmanu - je to jedovatá rostlina, takže tam bych experiment vůbec nedoporučovala, navíc halucinogenní účinky durmanu jsou poměrně intenzivní, ale nijak zvlášť příjemné, dle popisu lidí, kteří ho užili. To bych si být Vámi nechala ujít. A ohledně té šalvěje - halucinogenní není běžná šalvěj, ale tzv. šalvěj divotvorná, která v našich podmínkách neroste. Více o všech těchto látkách naleznete například na www.biotox.cz/drogy (Encyklopedie rostlinných drog). O lysohlávkách více tamtéž nebo na našich stránkách pod kolonkou halucinogeny. A ohledně těch rituálů - víte, oni to ty indiáni užívali třeba jednou do roka za předem přísně připravených podmínek a mělo to jistý smysl. Takže to není způsob, jakým to může běžný středoevropan užít. Na indiány si hrát nemůžeme. Kdybyste potřebovala ještě něco vědět, pište.