alkohol
jina
Muj muz pije dlouho, prodelal i delirium. Ale kdo to nevidel, neveri, je hodny a ma nas rad. Ale zit s nim je peklo,seda opily i do auta. On je vsak presvedceny, ze problem nema, jen ja ho mam. Synove odesli, uz o tom nechteji ani slyset, ja nemam odvahu ho opustit a je mi lito naseho zivota. Asi jsem mela odejit driv. Je bajecne, co delate, ja jsem se nemela kde poradit. Dekuji vam za to.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že není ještě důvod na vše rezignovat a trápit se tím, že jste neodešla od manžela dříve. Váš manžel zjevně problém má a nepřipouští si to, ale Vy máte problém také. Ono žít dlouhodobě s člověkem, který má potíže s pitím, je komplikované a člověk pak už neví kudy kam, stále věří ve zlepšení, které nepřichází a je to jen čím dál spletitější. Člověk pak sám, i když problémy s alkoholem nemá, žije jen tou závilsostí toho druhého a snaží se ji stále řešit. Nevím, zda o odchodu od manžela vážně uvažujete a necítíte se na to, nebo zda se vůbec obáváte rozchodu a nechcete to řešit. Možná by stálo za to se někde o tom poradit osobně, abyste získala nějakou podporu, potřebné informace a mohla se tak rozhodovat dál. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů, kam byste se mohla obrátit. Když je člověk v takové situaci, tak už na to sám obyčejně nestačí a zbytečně se trápí. Zkuste o tom přemýšlet, a kdyžtak dejte vědět, pokud byste o takovou pomoc měla zájem. Zatím přeji hodně štěstí.