Dobrý den, moje kamaradka se rozešla s přítelem a kvůli tomu začala brat drogi (pervitin). Nejede v tom poprvé, ten přítel jí s toho už jednou vytáhl, ale teď jí nemá kdo pomoci. Chtěla bych jí pomoci, ale nevík jak, domlouvání nepomáha. Prosím poraďte mi. Předem mnohokrát děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Víte, ono je moc těžké pomáhat někomu z drog, když s tím dotyčný přestat nechce. Samozřejmě, že rozchod s přítelem člověka zasáhne, a je to jistě složité, tak to většina lidí řeší jinak než tím, že začne brát drogy. Pokud kamarádka abstinovala od drog jen kvůli příteli (který ji z toho "vytáhl"), tak to není moc dobrá motivace a jakmile zmizí kontrola zvenku (přítel se s ní rozejde), tak je to důvod a alibi, proč začít znovu brát. Jestliže kamarádka o Vaši pomoc nestojí, moc s tím nehnete. Pokud začne sama cítit, že by s tím měla něco dělat, můžete jí být oporou a poskytnout jí třeba kontakt na naši poradnu, případně Vám mohu poskytnout další kontakty na kolegy, kam by se mohla kamarádka obrátit osobně. Pokud už pervitin bere dlouhodobě a opakovaně se neúspěšně pokouší přestat, tak by bylo docela smysluplné, aby se obrátila na odbornou pomoc. Ale dokud nebude chtít, násilím ji nedonutíte ani ji nepřemluvíte. Přeji hodně štěstí a pokud byste měla zájem o ty kontakty pro kamarádku, napište mi, odkud jste.