ako to zistím
drobcek
ako zistím že som na droge závislá? heroín, pervitín, aj extázu som brala pár mesiacov. par mesiacov to bola aj ihla. potom som sa predavkovala - chcela som a uz asi dva tyzdne som cista.. nechcem uz drogy ani vidiet ale bojim sa, ze to nedokazem :(

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás a omlouvám se za pozdní odpověď. Závislost se pozná těžko, ale pokud jste užívala pervitin nebo heroin intenzivně několik měsíců a injekčně, tak si myslím, že se nejspíš o závislost jedná nebo jste byla té hranici velmi blízko. Za pár měsíců si závislost opatřit můžete. Teď je ovšem důležitější, že jste se rozhodla s braním drog přestat. Nevím, zda jsem pochopila dobře, že jste se předávkovala úmyslně - to je myslím známka toho, že už si člověk se svým životem na drogách dost dobře neví rady a to se může stát právě tehdy, když je na drogách závislý. Jsem ráda, že se Vám to úmyslné předávkování nezdařilo, jak jste nejspíš plánovala a že jste teď zvolila perspektivnější řešení. Pokud se Vám nebude dařit pokračovat v abstinenci, tak by bylo asi na místě vyhledat nějakou odbornou pomoc. Není nutné jít hned někam do léčebny, ale možná by Vám pomohla nějaká forma ambulantního kontaktu s někým s odborníků, alespoň v prvních chvílích, než se dáte do pořádku a než to budete zvládat sama. Přec jen to má pak větší šanci na úspěch. Kdyžtak mi napište odkud jste a kolik je Vám let, a já bych Vám případně mohla nějaký vhodný kontakt na kolegy doporučit. Zatím držím palce, ať se Vám daří.