co ted???
adla
asi pul roku beru piko nitrozilne,predtím asi 3roky nosem..... davam si kazdy víkend obcas i v tydnu.uz si nosem davat neumim prijde mi to hnusny,ale zacina mi to prerustat pres hlavu!!!nevim jak z toho ven uz sem zkousela prestat,ale nejde to.pohybuju se mezi kamaradama,ktery berou taky takze kdyz se sejdem a vidim je dam si pak taky............. kdyz uz to teda vydrzim na chvilku nemuzu spat a zdaj se mi o tom sny........jsem nervozní a na kazdyho hnusna..........chtela bych stim neco udelat ale nevím ani na koho se obratit..........

Odpověděl: Jakub Minařík
No, tak to jste na správném místě. :-) Ono přestat s jakoukoli drogou není snadné, když jí člověk bere pravidelně. A skoro po všech drogách, resp. po jejich vysazení, jsou potíže se spánkem, člověku se o drogách zdá, je nervózní a na každého hnusný. Vystihla jste to celkem dokonale. Je ale také pravda, že tyhle stavy po pár dnech, či týdnech odezní a pak se někdy vracejí, jen ale v takové umírněné podobě. Taky je pravda, že pak člověku otrne a zase si dá. No, pokud chcete přestat znamená to tedy nejen vysadit, ale také to vydržet. Takže - berete celkem dlouho, závislost bych tedy považoval za nepochybnou. Pokud chcete vysadit, bude nezbytné se napřed detoxifikovat a pak zvolit nějakou vhodnou variantu léčby, ev. doléčování. Můžete to zvládnout i sama, ale mám o tom jisté, poměrně významné pochybnosti. Mohli bychom vám samozřejmě zkusit pomoci takhle po netu, ale to je jen chabá podpora. Vhodné by bylo obrátit se na nějaké léčebné zařízení, které by vám alespoň ambulantně pomohlo. Takovou variantu bych celkem doporučoval, protože když už jste se rozhodla, chtělo by se do toho pustit nějak tak, aby to vedlo k výsledku. Když by to ambulantně nepomohlo, existuje pak možnost ústavní léčby. Tak tedy: 1. rozhodně ještě napište 2. taky si to dobře promyslete 3. pokud máte nějaké dotazy, stačí se zeptat 4. kdybyste vážila možnost ambulantní léčby, potřeboval bych znát lokalitu, odkud jste, abych vám mohl doporučit nějaký kontakt To je snad vše. :-) P.s. Jen mě ještě napadlo - myslím, že cítíte docela správně, že je to na hraně, kdy byste do toho mohla spadnout, nebo naopak. Chce to jen trochu trpělivosti a zvládnete to. :-)