recidiva
Navik
Dobry den Som zavisly od pervitynu v juny som nastupil na 10tyzdnove liecenie ked som vysiel schytal som obrovsku depresiu ktora trva stale. O nejaky ten mesiac som siahol po alkohole a zacal popijat potom stale myslel na piko. Viac a viac. Vedel som ze tu myslienku mam od seba odhanat ale mne sa to pacilo a povedal som si ved na to len myslim no stalo sa to co sa nemalo uz vcera som bol riadne nervozny ale stale mi to dako nedochazalo no a dnes som si dal za 500. Da sa to brat but ako posmiknutie no opakovane by to bola recidiva a toho sa chcem vyhnut. Nemozem ale ist na liecko lebo stratim pracu a vmojej situacii by to bol pruser. Neviem ist ani na ambulanciu lebo je v inom meste a mna teraz s prace nepustia. Mal by som mat daky plan ako mam pokracovat ako sa spravat. Proste nejaky postup ale ten bohuzial nemam. Dufam ze mi trocha poradite vy. Dakujem

Odpověděl: Jakub Minařík
No, myslím, že to můžete zastavit. V první řadě se zdržovat doma a netoulat se po nocích a tak. Taky vyhýbat se alkoholu a společnosti lidí, kde byste mohl sehnat drogy. V první fázi jde o to prostě vydržet. Můžete si taky zkusit hledat nějaké věci, které vás baví a které by vám mohli pomoci chutě na drogy překonat. Taky můžete do ambulance, nebo léčebny, kdy jste se léčil zatelefonovat a problém s nimi konzultovat. taky bych doporučoval vyhledat psychiatra a tu depresi léčit. Je to myslím příčina vašeho relapsu a dokud se jí nezbavíte, bude riziko trvat. Tak držím palce a napište, jak jste to zvládl. :-)