zajímalo by mě jaké stavy způsobuje vdechování výparů acetonu a jaké stavy vdechování výparů lepidla chemoprén taky bych rád věděl jestli mi může jednorázová skušenost s těmito látkami nějak trvale poškodit mozek

Odpověděl: Jakub Minařík
No, měly by to být jakési barevné halucinace. Já to nezkoušel, tak nevím. Stav zvenčí trochu připomíná těžkou opilost, až na to, že ti intoxikovaní strašlivě páchnou. Na druhou otázku zní odpověď ano. To proto, že principem účinku je porušení biologických membrán, laicky řečeno, poleptání nervové tkáně, resp. poškození nervových buněk a to pomeěrně hrubým mechanismem. Je to tako když hodíte radio z okna, taky vydá zvuk. Při dopadu. Ale pak už moc nehraje. Tak podobně na tom bude část neuronů. No, kdybyste to přece jen chtěl vyzkoušet, organická rozpouštědla se hodně špatně dávkují. Fatální předávkování je celkem časté. Tak buďte opatrný. :-)