fist
ještě sem se chtěl zeptat jak moc závažné je onemocnění žloutenky typu c.jestli se dá dobře léčit.popř.za jak dlouho se dá vyléčit.a jestli bych měl jit na kontrolu kdyby ho měla ona.myslim že se tadle žloutenka nepřenáší osobním kontaktem.ale nějaká ta pusa mezi náma proběhla tak nevim.použila totiž kdysi cizí buchnu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Onemocnění hepatitidou C (žloutenka C) je poměrně závažné, v běžném osobním kontaktu se nenakazíte, ale přenáší se krví (sdílení injekčního náčiní) a pohlavním stykem. Pokud Vaše přítelkyně sdílela s někým jehly, tak je jistá pravděpodobnost, že by se mohla hepatitidou C nakazit. Nicméně, pokud je v léčbě, tak by již měla mít za sebou testy na hepatitidu - dělají je automaticky na začátku léčby (včetně testů na HIV a další choroby). Takže by měla vědět, zda hepatitidu C má nebo ne. Pokud by "céčko" měla ona, a měl jste možnost se v minulosti nakazit (pokud jste s ní měl pohlavní styk), tak byste měl na kontrolu vyrazit určitě. Hepatitida C se léčit dá, ale není to jednoduchá záležitost, a čím dřív se zachytí, tím líp. Kdyžtak se podívejte do textu o hepatitidách na této stránce pod kolonkou Drogy a nemoci nebo na www.cecko.cz.